♥Visste ni att...?

Jag är jätterädd för hundar jag inte känner. Det kan gå bra om jag är hos någon och dom har en hund men jag är fortf inte säker. Det är värst med rasen rottwailer. Men jag undviker alla hundar när jag är ute och går! Om jag och johan går till bussen exempelvis och det kommer en hund på mina sida så byter jag sida och går på andra sidan om honom. Är jag själv och går och möter en hund så går jag så långt hunden som jag kan! Jag har inte varit rädd för hundar hela mitt liv, det började när jag gick i åttan. Vi skulle gå upp till ormberget för att orientera med klassen och jag och en kompis busar och springer runt och jagar varann. Då möter vid en rottweiler som går tillsammans med en tjej med en barnvagn. Rätt vad det är så ligger min kompis på marken och hunden har attackerat honom, bitit honom i armen och genom jackan och allting. Jag antar att hunden gjorde det för att skydda tjejen och barnvagnen, men det hjälper inte, lika rädd är jag iallafall! Det är iallafall därifrån min rädsla kommer. Hundar inne hos folk går bra och hundar jag känner men hundar som är ute är det värsta jag vet speciellt om hunden är lös! Jag kan hålla med om att hundar kan vara otroligt fina djur men dom kan ävan vara farliga..


Bild

Kommentarer
lisa säger:

sv, men taack:)

2010-09-04 | 10:22:48
Bloggadress: http://fotoliisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback